Monday 28 September 2015

my drawing :)


hai !

selamat hari raya qurban :) baru sampai kl pagi tadi pukul tujuh setengah..betolak dari ipoh pukul lima pagi.penat...lepas tu tido sampai tengah hari..hahaa..oleh sebab itu,selepas mendapatkan tidur yang secukupnya,boleh la saye mengupdate blog ini..hiks!

entry kali ni nak cerita pasal la apa yang aku dah buat masa dekat galeri petronas hari tu dengan serba sedikit apa yang kitorang belajar masa dalam kelas mr.m.

benda yang best nya bila ambik kos animation ni..tak payah nak baca buku duk hafal tu hafal ni..maleh taw dak.tak payah nak kira kira ke apa.calculator aku pun tak taw la aku campak mana dah..lama dah tak nampak beliau. tapi jangan cakap senang...menangis jugak la nak siapkan final sem project kan..tak pe tak pe..yang penting usaha! *tengah semangat ni taw dak

kelas figure design ni keje nya lukissssss je setakat ni...ekceli kalau ada yang rasa boring tu lantak la kan.tapi bagi aku best la gak sebab nya selalu gelak gelak.dapat lect yang orang kata sporting selalu buat gelak tak boring..baru la syok sikit nak belajo kan.setakat ni tak dela ngantuk lagi kelas ni..hohoo *bukan ayat bodek naaaa ^ ^




baiklah.dua ni yang aku pilih untuk lukis dekat galeri petronas tu.pening nak pilih yang mana,tapi aku lebih tertarik dengan dua ni.lukisan ni pakai ink.nampak simple kan..aku taw aku taw..pakai ink je pun bukan pakai kaler kaler..wehh..cuba lukis susah taw dak T-T.dah la aku ni memang tangan keras..bab lukis ni tak reti sangat..


meh la nak tunjuk aku lukis rupa macam mana...



yang ni aku lukis pakai charcoal pencil dengan pensel berapa B aku tak ingat la..pakai pensel yang badan dia kaler biru tu.jenama staedler.aku lagi suka staedler dari jenama faber castell.sebab bagi aku staedler ni macam lagi pekat lagi kot.

tu la rupenye aku lukis.memang tak sama la cite dia macam yang ori punya kan.tu pun aku dah tungkus lumus dah buat.nak masuk lukisan yang kedua aku dah tak de semangat dah..hahahaa..dah duk tumpu hat tu lama sangat kan.


hahahaha..gelak dulu..sedih la tengok lukisan ni.aku tak taw dah nak buat macam mana..nak bagi elok balik pun dah tak de idea dah.camtu jela jadinya..hehehe :p

okay..hari tu sebelum cuti raya haji kena lukis ikut apa yang kawan buat.contohnya kalau dia duduk kita lukis duduk..camtu la..sorang sorang kena jadi model.tapi aku tak de tangkap gambar tu..lupeeeee..cane bleh lupee pun tak taw la..aku tangkap gambar apa yang aku lukis jela aee ^ ^



ni serba sikit yang aku lukis..lukisan ni mr.m bagi masa untuk setiap lukisan.contohnya yang tengah duk yang pakai cermin mata tu lukis dalam masa tiga minit.lepas tu kena stop.bukan ikut suka hati kita nak lukis berapa lama.harapnya lama lama nanti bila selalu lukis elok la lukisan aku..

amin... :)

itu jela entry hari ni..have a nice day !



No comments:

Post a Comment