Thursday 17 December 2015

baby dapat babies !


assalamualaikum :)

hari ni nak cerita pasal kucing lagi.lari dari figure kali ni.ceritanya kucing yang aku rasa umur dia tak sampai pun setahun lagi ataupun baru setahun.sebabnya kucing ni..kucing yang adik aku ambik dekat surau rumah tu.ntah sapa la buang dia..sian dia..

jaga punya jaga..duk dalam rumah je sampai dah beso ni.makan pun makan makanan mahal.kucing aku yang duk kat lua rumah pun makan ikan rebus je.dia?makan makanan kucing yang dikhaskan untuk cantikkan bulu..sekilo pun nak dekat 30 hengget bak ang..nasi memang tak pandang langsung..dasar berangan bajet kucing mahall..hohooo


terus terang aku cakap dia memang seekor kucing yang tak de adab..hahahahaa..kucing selalu manja kan..dia???jangan harap la weii..tak pernah lagi aku belai dia..dia tak cakar aku..dan tak pernah lagi dia datang duk gesel-gesel kepala dia..

lagi satu perangai dia..dia dalam rumah ikut suka hati dia je nak buat apa..kalau dia rasa nak tido kat ruang tamu ke bilik aku ke..ikut suka hati dia la..lagi satu bila sampai time dia hyper..habih kapet..alas meja jagi senget senget..aku bengang...

pastu lari-lari bila orang halang jalan..tengah rest ke..ikut suka dia la nak pijak perut ke..nak lompat ke...kau ingat dia peduli ko sakit ke tak..huhuhuumemang baby ni jenis ikut kepala dia sendiri..aduiihhh letih melayan..

macam kat atas tu..tido mati..dah la tido tempat abah aku..ikut suka hati dia je..telentang pulak tu.nampak tak perut bulat..gatal sangat..sebenarnya alkisahnya tak sedar bila masa la budak ni kelua rumah..masuk rumah bunting teruih..haihh ni la budak-budak zaman sekarang



sampai senget-senget kepala..sehari sebelum beranak.dulu pernah beranak sekali empat ekor..sekor je hidup.dulu bukan dia mau jaga anak dia..nak beranak pun dulu aku sendiri yang tarik anak dia kelua..potong kan la tali pusat..gagahla google tengok tengok youtube cara potong tali pusat anak kucingg..(yela..dulu nak jadi veterinar tapi tak tererr sains la pulak..huhuuu T-T)



tapi mama aku cakap sekarang ni dia okay dah..dah jadi ibu misali dah.pandai dah makan uri anak dia..jilat-jilat anak dia..bagus baby bagus..camtu la..kali ni pun dapat empat ekor jugak..subur sangat..setahun dua kali beranak..ingat nak bagi mandul dulu..tak dan nak bagi mandul bunting lagi..baby la baby ~~~


comel anak die!tak sabar aku nak jumpa anak dia weiii...huhuhuu..dah celik mata dah sekarang ni..tunguu..minggu depan balik..!



baby dapat babies !

tu je..panjang dah aku tulis..

have a nice day :)




2 comments:

  1. Tahniah baby...dah jadi ibu..pengalaman mematangkan baby nampaknya...selamat berpantang...hihi...

    ReplyDelete
  2. tahniah kucing(baby) kerana dah jadi ibu kali ke xxx..
    siapa bapak kpd kittens tu ?..jeng3

    ReplyDelete