Thursday 29 October 2015

zoo negara part 2


assalamualaikum :)

entry terakhir pasal zoo negara..hahaa..harapnya tak de la boring ok untuk membaca.ni sambungan entry sebelum ini.ekceli aku buat part 2 ni satu sebab tak nak panjang sangat entry aku masa part 1 tu.takut korang boring.keduanya sebabnya aku nak membanyak kan entry aku ni..hahahaa


sebelum aku letak gambar binatang-binatang dalam ni..aku letak gambar bunga ni dulu la.aku tangkap dekat zoo tula hari tu..aeh..bila nanti letak gambar binatang banyak banyak rasa macam nak bercerita pasal binatang pulak dah..heheee..baca jela aeee ^ ^

hari tu bila penat jalan..serius lapar kot.dari pagi ke tengah hari kan..tapi dalam tu sah sah la makanan dia mahal kan.hari tu aku beli waffle je.tapi sebenarnya bila kita ada member kad tu..kita dapat 10% diskaun.tapi hari tu aku terlupe pulak dah nak pakai kad tu.terpaksa la bayar mahal.rugi betol lah..hehee



masa ni tengah hari semua binatang pun tengah duk rehat-rehat.yang unta tu ada sekor lagi duk bawak bumbum ada dekat tepi tu.tapi yang ni duk tengah panas.tak panas ke dia nii...heheee.unta ni antara satu binatang dari tiga yang aku lukis.tapi aku tak boleh nak tunjuk sebab nya buku sketch tu dah hantar kat sir.tak dapat lagi..bila dah dapat aku tunjuk tapi jangan gelak la aee..lukisan ala keanak-anakan..hohooo


oran utan pulak!setiap orang utan ni dia ada nama dia taw.tapi serius aku tak ingat nama apa.lagi satu aku tak taw pun nama tu untuk orang utan mana satu.masa pegi tu ada yang tengah makan.ada yang duk gayut-gayut.duk bergimnastik pulak tu depan kitorang..




hat ni aktif betul.makan la..lepas makan gayut pulak la.kejap pegi situ kejap sini.dia punya gaya gimnastik tu hebat sungguh la....nak tengok p sendiri zoo negara..dorang bagi aku la kan kalau nak lukis payah la..duk gerak sakan sangat..last-last aku buat apa..tangkap gambar..lukis ikut dalam gambar...sori sir!


yang ni lagi satu.kesian pulak tengok dia.duk macam tu jeee..aku nak tengok muka dia.tapi dia duk tangan letak kat besi tu tengok lua tu.tunggu apa tak taw..kesian kan..macam tunggu sometihing atau seseorang..hmmm



sedap gila kot dia tido.pandang kitorang sebelah mata pun tak mau kot.lepas tu kan.tak lama tu isteri dia datang!hahahaa.ya Allah aiii comei gila kot isteri dia.aku agak jela isteri dia.tak kan jantan pulak kan.sebabnya isteri dia datang gedek-gedek dengan perut boyot.ni mesti bunting ni!tak caye tengok gambar bawah ni haa ^ ^


tu nampak tak tengah bermanja manja tu..sekor jilat hat ni..sekor lagi jilat hat ni..aduhai..duk sweet-sweet depan kitorang pulak dah depa ni..tengok kulit dorang..lawa gilaa kot..pekat je corat-corat tuu..lepas tu dorang main gigit gigit pulak..


haaa..ni kawan aku.. popo namanya..ni masa dekat taman rama-rama..antara tempat yang aku paling suka.tempat nya tak dela besar sangat kecik je..tapi apa yang bestnya..rama-rama dia banyak gila.korang boleh pegang rama-rama tu macam tu je taw.dah la lawa lawa pulak tu.

ada jugak dorang letak kepompomg dalam bekas kaca.kepompong betul taw.ada jugak aku tengok hari tu..dalam bekas kepompong tu ada rama-rama.maksudnya kepompong tu dah jadi rama-rama.lepas tu aku nampak ada orang tu ambik rama-rama tu lepas kan dia dalam taman tuu...comel!



best bila dapat tengok rama-rama dekat-dekat.lepas tu dapat tangkap dekat-dekat..dorang tak lari pun taw ^_^ .



dah selesai semua pun balik...:)

tu je nak cerita..heve a nice day!

3 comments: