Sunday 29 November 2015

one more step !


assalamualaikum :)

risau dengan final project figure ni.risau kalau lukisan aku tak menjadi.dah la barang-barang untuk subject ni mahal-mahal belakee..sem ni kena pakai water colour paper saiz A2 beb bukan A3 macam sem lepas.berganda-ganda besarnya.watercolour paper saiz A2 untuk 10 helai pun dah 40 hengget tapi aku kongsi la ngan kawan aku sebab tak dela nak pakai sampai 10 helai kan..jimat sikit di situ..heheheee....

so khamis lepas aku dah tunjuk aku punya final sketch dekat sir.aku buat empat sketch dengan sekali colour sekali sebabnya sir cakap sir nak yang colour baru sir proceed.tapi masalahnya aku tak dapat cop ! T-T





ni antara tiga dari empat lukisan yang aku tunjuk dekat sir.tapi tiga-tiga ni sir tak mau.hanya satu saje yang sir pilih.tak taw la sebab apa sir tak mau..tak menarik kot..kahkah.yang ni pun aku kaler cincai cincai je...sebab dah mengantuk..malas dah nak kaler...hmmm..


yang tepi tu saje saje jeeeee

dalam empat tu sir suka hat ni.tapi sir tanya kat aku...

"awak tengok google aehh"

hahahaaa...memang pun aku tengok google..cuma pose dia ngan rambut jela..kepak..ekor tu..telinga semua aku try la buat sendiri..hihihiii ^ ^

"kenapa dia tak pakai baju??"

hahaaa..aku tak de idea la nk letak baju dia macam mana.sir tak cop sebabnya sir suruh ubah pose dia..maksudnya dari depan.lepas tu lukis dia bukan tunduk macam tu.lepas tu kena tambah baju sikit la..semalam aku baru sketch camtu-camtu je...

then,sir bagi tahu lagi bila dari depan dan dia tak tunduk tu..nampak kepak dia tu kembang..colourful so itu la akan membanyak kan markah aku tu nanti.okay tak pe aku cuba..lepas dah siapkan ni..ubah pose semua..ada kaler baru sir akan cop!

one more step untuk ke final drawing yang aku still tak boleh nak bayangkan cane aku nak lukis benda ni dalam A2 size..huhuu

have a nice day and happy blogging ^ ^



No comments:

Post a Comment